Nyårslöften

Jag tycker det ligger något fint i ett nytt år.
Det är en chans att börja om på nytt.
De som hade ett dåligt år 2015 får ny ork.
Även de som hade ett bra år 2015 får ny ork.
Ork att göra 2016 till ett ännu bättre år.
 
Och jag gillar idén med nyårslöften.
Men de brukar ju tyvärr brytas.
Jag funderade på om jag borde ha något löfte för i år, men det
kändes lite onödigt eftersom jag på sätt och vis har löften året om.
Eller ja, löften är fel ord. MÅL stämmer bättre.
Och det är något som jag skulle vilja tipsa alla om att ha.
 
Det är lite synd att begränsa sig till början på ett nytt år.
Att börja försöka nå sina drömmar och mål kan en göra året om.
Därför rekommenderar jag verkligen att skriva en mållista.
Och att skriva ungefär när du vill ha uppnått ett visst mål.
Om målet är uppnått vid det datumet eller inte spelar inte så stor roll,
men förhoppningsvis blir du mer motiverad av att ha satt ett visst datum.
 
Jag har fått höra att om en bara skriver ner sina mål, så kommer
ens undermedvetna bearbeta dessa och leda en åt rätt håll.
Jag tror väldigt starkt på det.
Sen tror jag inte att det undermedvetna gör hela jobbet,
en behöver förstås ta medvetna steg i rätt riktning också.
 
Jag har skrivit många mål- och drömlistor genom åren,
men felet jag tror jag har gjort tidigare är att inte ha varit så tydlig.
Så i höstas satte jag mig och gjorde ett nytt försök.
Den här gången tog jag bara med de mål som kändes viktigast.
Och jag skrev mål för allt från några månader till 10 år framåt.
När jag känner mig omotiverad läser jag igenom dem igen,
lägger till nya och funderar på hur jag kan öka mina chanser att nå dem.
 
Hoppas 2016 blir ett bra år för oss alla och lycka till med era mål!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: