Plattången

Idag fick jag ett sms om att jag hade ett paket att hämta.
Det var - ja, det har ni nog redan gissat men - denna;
 
 Wihoo!
 
Har även köpt ett värmeskydd som doftar kokos.
Mmm nam nam.
 
Var såklart tvungen att testa dom båda med en gång,
så här kommer lite före- och efterbilder vare sig ni vill eller inte.
 
Före:                                          Efter:
 
Insåg dock i efterhand att jag kanske inte skulle ha plattat luggen
eftersom den är alldeles för lång för det... menmen, jag lär mig.
Jag behöver lära mig bemästra plattången överhuvudtaget faktiskt,
det var lite mer komplicerat att platta än vad jag trodde.
 
Meeen... jag är väldigt nöjd med köpet.
Jag har visserligen aldrig haft någon plattång innan,
så jag har inget att jämföra med, men den uppfyllde mina förväntningar.
Den har lång sladd, snabb uppvärmning och man kan ställa in temperaturen själv.
Vad mer kan man önska?
Säkert något mer, men vad vet jag.
 
Uppföljning på plattången: Check!
Bloggpoäng till mig.

Zayn Malik - I Won't Mind

Minns ni när jag skrev att jag hoppades på att
få höra mer från Zayn efter att han lämnat One Direction?
Nej, antagligen inte, och jag dömer er inte xD
 
Hur som; NU FICK JAG DET.
Och positivt överraskad blev jag dessutom.
Åtminstone av låten nedan, som är så himlans vacker och sorglig på samma gång,
och låter som om någon åkte upp med en mikrofon i himlen och spelade in.
Okej, nu ska jag sluta ösa beröm innan jag ångrar mig.
 
Men lyssna!
 
edit: Fick nu reda på att detta var en remix av originalversionen, men skit samma,
båda versionerna är vackra.

Körschema

Jag har gjort en del framsteg med bilkörningen.
I alla fall med tanke på att jag i början var livrädd
för att köra i snigelfart på en stor parkering
och att jag nu åtminstone vågar mig fram i 40 km/h
i små, lugna bostadsområden.
 
Men eftersom jag växlar mellan att övningsköra flera gånger i veckan
och att inte köra alls på flera veckor, eller i värsta fall månader,
och eftersom jag inte ens har börjat plugga teori
så tyckte jag att det var dags att styra upp det hela
med ett gammalt hederligt schema.
 
Så det gjorde jag.
Måndagar och fredagar ska jag plugga teori.
Tisdagar, torsdagar och lördagar (eller söndagar) ska jag övningsköra.
Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa.