Människor VS The Sims

Jag har en tendens att ha allt för stor tilltro till att allt kommer bli
perfekt, bara jag "gör det här/köper det där/tänker så här". 
Det kan vara stort som smått, men nyligen köpte jag The Sims 4
och tänkte att mitt liv nog skulle bli jäkligt mycket roligare.
Well... nope.
Visst, det är ett väldigt roligt och välgjort spel, men jag insåg att
något materialistiskt aldrig kan ersätta mänsklig kontakt.
Haha, okej, vad flummigt djupt detta låter, men förstår ni vad jag menar?
 
På sätt och vis blev jag ganska besviken när jag insåg att det,
men egentligen vore det mycket mer tragiskt om det var tvärtom.
Att det vore roligare att spela datorspel än att träffa folk alltså
(ok, vissa dagar är det nog så, but you get what I mean).
 
Jag är ingen supersocial person.
Jag behöver min ensamtid för att ladda om.
Jag tycker människor är komplicerade och jag har svårt att förstå mig på dem.
Men jag märker mer och mer hur viktigt det är för mitt välbefinnande
att jag inte isolerar mig, utan ser till att träffa folk regelbundet trots det.
Ja, folk är komplicerade, men de är jäkligt roliga, snälla, smarta och mysiga också.
Jag tror jag har glömt bort det lite grann.
Och förresten är jag minst lika komplicerad själv.
 
Det ändrar dock inte det faktum att jag är så himla awkward bland folk.
Jag var på Halloweenfest igår och ibland när folk pratade med mig
var det som om jag fick blackout, min hjärna kändes som ett blankt papper.
Och vissa stunder blev det alltför mycket intryck, ljud, människor
och jag ville bara låsa in mig på toaletten och vara ensam en stund.
Men det betyder inte att jag hatar att vara där, bara att jag behöver ladda om.
Och jag tror det är väldigt viktigt att inse att det är ok
att känna så och låta sig själv gå undan en stund.
 
Okej, jag vet inte om budskapet är supertydligt i detta inlägg, 
men jag antar att man kan sammanfatta det såhär;
1. Människor och mänsklig kontakt är nice
2. Datorspel/internet/andra materialistiska saker är också nice, men kan inte ersätta nr. 1
3. Det går att vara blyg och introvert i sociala sammanhang,
bara man respekterar sina egna begränsningar och inte försöker vara som alla andra.
 


Kommentarer
Postat av: Linnea

Sims 4 verkar väldigt roligt! Jag har funderat på att köpa det själv, men pengar... Och tid... En dag så!
Men ja, som du säger kan ingenting riktigt ersätta mänsklig kontakt. Det är verkligen superviktigt för att (åtminstone jag ska) må bra! Snart ses vi i alla fall! Och du är alltid välkommen hit :) Jag kan införskaffa en luftmadrass att sova på också, ifall det är jobbigt att åka fram/tillbaka på samma dag ^^

Svar: Jag förstår dig. Är nog inte helt ultimat att köpa sims innan man faktiskt har tid att spela det :p Jag väntade ju själv tills efter jag gjort högskoleprovet.
Ja, jätte viktigt även för mig! Tack, det skulle vara roligt faktiskt, ska fundera på det :)
Emi

2015-11-06 @ 02:14:32
URL: http://sirenehaven.blogspot.com
Postat av: Skogsraah ☾

Förstår precis vad du menar! Förvisso älskar jag Sims, mänsklig kontakt behövs också.

Svar: Jaa, jag älskar också Sims egentligen, men inte mer än jag gillar människor :)Roligt med ett nytt ansikte här på min blogg! :) Välkommen!
Emi

2015-11-08 @ 14:10:18
URL: http://skogsraah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: