It's Beginning to Look a Lot Like.... Autumn

Är det bara jag som inte har julkänslor?
Nej, tror inte det.
I för sig har jag väl inte ansträngt mig extremt mycket för att skapa julkänsla,
förutom att ha bakat och köpt några julklappar, men tror inte det beror på det.
Snarare att marken är kal, det nästan alltid är plusgrader
och att det regnar var och varannan dag
Det ser ut och känns som höst, helt enkelt.
 
På sätt och vis är jag ganska tacksam för att ingen snö har lagt sig.
Tack vare det kan jag cykla mellan mina två jobbställen måndagsförmiddagar
och slipper promenera eller försöka passa busstider.
Dessutom har jag sluppit övningsköra på halkiga vägbanor.
Och jag har kunnat skjuta upp att köpa ny vinterjacka.
Men... å andra sidan skulle det nog inte vara så komplicerat att ta bussen till jobbet
och... så skulle det nog vara bra att öva på att köra på snö/is
och... så vill jag faktiskt köpa en ny jacka, oavsett om snön kommer snart eller inte.
 
Så att eh... snö, jag saknar dig faktiskt.
Kan du inte komma snart?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: