Dear Daddy & Feminism

Om ni har tid, tycker jag ni ska se den här.
Eller helst även om ni inte har tid, förstås.
Så viktig och bra video.
 
Videon handlar om hur viktigt det är att inte låta olämpliga "skämt"
och beteenden mot kvinnor tolereras, eftersom vi på så sätt
påverkar varandra att tro att det är normalt och det kan en dag
leda till att någon tar sig friheten att uttnyttja eller skada en kvinna.
En sak leder till en annan, helt enkelt.
 
 
Det är jobbigt att kolla på den här videon.
För jag borde prata om kvinnors rättigheter mer och jag VILL göra det.
Jag vill vara stolt över att jag är feminist, men det är svårt.
För man får protester och man får höra att det inte behövs.
Och ibland tror jag på dem.
 
Jag känner inte alltid att jag orkar argumentera, för jag blir på så
dåligt humör när jag inte tycker att folk förstår vad jag försöker säga.
Bara att kolla i kommentarsfältet under den här videon gör mig så arg och frustrerad.
Men att folk blir upprörda när kvinnor tar upp problem de stöter på
i samhället tycker jag är ett tydligt bevis på att feminism behövs.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag tycker absolut att det är viktigt med feminism, och det är skönt att det inte längre är lika stigmatiserat som det varit innan - även om det är låååångt kvar (som du säger: så länge folk blir upprörda över jämställdhet så är det ett tecken på att vi inte har nått dit än). Jag orkar inte heller argumentera alla gånger, speciellt när en känner redan från början att nä... Den här personen vill inte ens försöka förstå. Sen känns det inte ens värt att försöka diskutera i tex kommentarsfält eller i olika forum där folk med extrema åsikter baravill spy galla. Men även om en inte tar alla debatter så känner iaf jag att det ändå är bra att veta var en står. Fint att du delade videon!

Svar: Håller med. Vissa personer vill inte ens förstå och då är det ju nästan omöjligt att få sitt budskap igenom. Men någon skillnad gör man nog i alla fall genom att åtminstone våga säga att man är feminist.
Emi

2015-12-18 @ 09:13:03
URL: http://sirenehaven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: