Raw Food Experiment: Dag 8

Vill bara börja med att tacka för alla kommentarer!
Det är kul när folk engagerar sig i det man skriver :)
 
Men i övrigt måste jag säga att jag har varit
så himla opepp i typ 2-3 dagar nu.
Jag tror inte jag kan skylla - i alla fall inte helt - på raw fooden,
för jag har såna här dagar då och då i vanliga fall också.
Men en del är säkert p.g.a maten jag äter,
det är ju trots allt SÅ annorlunda och smakar inte alls som vanlig mat.
Jag har nog varit lite naiv i det avseendet.
Jag saknar pasta och choklad och godis xD
Det suger ju att dålig mat ska smaka så gott.
 
Sen har jag svårt att säga om jag känner mig bättre eller inte.
Jag tycker jag börjar må mindre dåligt
och jag känner mig mer lätt i kroppen efter måltider.
Jag har också känt en del effekter som jag,
som sagt, inte vet om jag inbillar mig.
Men det är inte som att jag sprudlar av energi eller nåt.
 
Så jag har blandade känslor för det hela;
å ena sidan tycker jag att livsstilen verkar logisk
och alla beskriver så många fördelar med den.
Å andra sidan vet jag inte om jag klarar av att fortsätta
efter de här 2 veckorna är slut.
I alla fall inte helt raw.
Det är väl bara normalt, egentligen,
men jag kan inte låta bli att vara lite besviken.

Hoppas peppen kommer tillbaka...


Kommentarer
Postat av: Linnea

Känner igen det, är så sjukt tråkigt med dieter och man upptäcker hur gott det är med typ ALLT (speciellt det man inte får äta). Håll ut, tror att suget lär minska åtminstone lite! Sen är Raw food en väldigt extrem diet. Jag skulle aldrig klara av den på 100% (så länge jag inte har en professionell kock som kan tillreda allt åt mig).

Svar: Ja, du har rätt, man blir såå sugen bara för att man inte får. Men det har blivit lite bättre skulle jag säga :)
Emi

2014-11-05 @ 23:22:35
URL: http://sirenehaven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: