Andra Marsipantårtan!

Jippie! Igår fick jag chansen att göra ännu en tårta,
denna gång en aning mer tidskrävande,
men ändå väldigt kul.
 
Detta är de flesta av ingredienserna jag använde för att smaksätta
och pynta tårtan (glömde dock äggen till moussen); vispgrädde, drottningsylt, hallon,
mörk- och mintchoklad och rosa marsipan med smak av jordgubb.
 
Första lagret; drottningsylt och hallon.
Vet att detta ser väldigt oaptitligt ut, men kan lova
att det smakar godare än det ser ut...
 
Och så grädde på det!
Insåg i efterhand att jag borde ha smetat ut det mer ut i kanterna...
 
Nästa tårtbotten på!
 
Där rev jag över ungefär 3 chokladrutor.
 
Och sedan en massa mörk chokladmousse.
Använde det här receptet på mousse;
http://www.ica.se/recept/chokladmoussetarta-449/
 
Sista tårtbottnen på!

Smeta in hela i grädde.
 
Jag kavlade ut marsipanen själv denna gången!

Den blev dock inte helt lyckad;
sprucken och för kort på vissa ställen,
menmen... med tiden ska jag väl lära mig.
 
Strödde ut lite florsocker ovanpå.

Jag blandade i massvis av florsocker i en del chokladmousse
jag hade över och gjorde glasyr av.
 
Hallon på!

Och så lite blommor och blad från
smultronplantan ute på balkongen.
 
Sådärja... klart!
Marsipantårta med smak av hallon och choklad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: