.

Jag är inte den typen som ger världens bästa råd, de råd jag ger är oftast såna som inte ens jag själv kan följa. MEN, trots allt, så vill jag dela med mig av några slags... visdomsord.

Stanna upp och tänk ibland. Titta på världen omkring dig, hur jäkla vackert det är. Fundera vad som är bra och vad som är dåligt. Vad vill du ändra på i ditt liv?

Det är ok att vara ledsen, man kan inte tvinga sig själv att vara positiv jämt. Försök bara att inte isolera dig helt och hållet från omvärlden när du mår dåligt, prata hellre med någon om hur du känner dig.

Skit i vad folk tycker om dig. Låtsas inte vara någon annan, gör det som känns rätt, stå upp för det du tycker. Livet är för kort för att bry sig om att vissa tycker att du är konstig, ful, dum osv.

Alla gör misstag. Förlåt dig själv för det du gör fel, och förlåt också andra för deras fel.

Tvinga aldrig dig själv att göra något som inte känns bra. Punkt slut.

Låt ingen någonsin få dig att känna dig värdelös. Du är precis lika bra, speciell och underbar som alla andra vad du än gör, hur du än är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: