Raw Food Experiment: Dag 2

Är ganska säker nu på att den där huvudvärken beror på maten,
för jag vaknade med ont i huvudet (vilket jag inte brukar göra)
och den har hållit i sig i stort sett hela dagen (vilket inte heller brukar hända).
Det är dock en väldigt, väldigt mild huvudvärk,
bara som ett svagt tryckande i huvudet,
så det är inte så synd om mig.
 
Har idag testat att dricka vetegrässhot; det smakade blä,
så jag får nog blanda i det i smoothie i fortsättningen.
Har inte varit någon bra matdag i det stora hela faktiskt.
Gjorde marinerade champinjoner ikväll och hade på
olivolja med smak av citron... det var en dålig idé.
 
Men!
Mixade ihop avokado, rå kakao och honung till chokladglass
och ställde in i frysen, den lär i alla fall bli ätbar.
 
Hur som helst,
fortfarande peppad och tycker fortfarande det är kul,
så än så länge ser det hyfsat ut.


Kommentarer
Postat av: Louise

Vad kul att du kommit igång! Tror kroppen kan må lite konstigt sådär i början, kommer ihåg att Thomas fick en fruktansvärd huvudvärk, berodde dock på att han inte drack något kaffe. Håll ut, det kommer bli bra :) Den där glassen kommer nog smaka toppen!

Svar: Tack! :) Jag har kollat på flera videos och läst mer om det nu, och insett att det jag upplever är super normalt xD Så det känns bra.
Emi

2014-10-29 @ 08:31:29
Postat av: Linnea

Yay, vad roligt att du testar, och uppdaterar hur det går ^^ Kom ihåg att få i dig alla näringsämnen bara. Lite klurigt med raw food som jag minns det... Lycka till! (Inte hört om café jobbet förresten, vad/var är det?!)

Svar: Ja, det där med vilka näringsämnen jag måste få i mig har jag faktiskt inte nån bra koll på :p Vilket antagligen inte är något bra, men ska försöka lära mig mer om det har jag tänkt.
Ang. caféet så är det bara en praktik på Naturum :)
Emi

2014-10-29 @ 23:09:31
URL: http://sirenehaven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: