Val 2014

I år är det första gången jag får rösta.
På sätt och vis är jag faktiskt glad att det är först nu,
för jag har inte känt mig såpass redo innan.
 
Jag har aldrig varit bra på politik.
Det har bara varit en massa ord jag inte förstår.
Men nu har jag börjat inse hur viktigt det är.
Det handlar ju om ALLT omkring oss, i stort sett.
Min framtid, vår framtid.
Och jag vill att den ska bli bra.
Jag bryr mig nu.
 
Och nej, jag kan inte säga att jag hundra procent hänger med i debatterna nu heller.
Så mycket siffror, statistik, krångliga ord.
Och så ska det alltid gå så fort; snabbt tempo hela tiden.
Men jag försöker lyssna i alla fall.
Jag försöker förstå.
 
Jag tycker det känns otroligt bra att få vara med och påverka nu.
Men samtidigt; GUD vilket ansvar det är.
Jag vill absolut inte låta bli att rösta,
om inte annat så skulle det kännas som ett svek mot mig själv. 
Men ska jag rösta så vill vara säker på vad jag ska rösta på.
Inte bara chansa på något parti som jag knappt vet något om.
 
Jag var ganska duktig på att hänga med i det hela i början av sommaren.
Jag lyssnade på flera av partiledarnas tal under Almedalsveckan.
Men sen så missade jag ett par och så plötsligt så var jag "ute" ur det hela.
Så jag försöker komma ikapp lite nu; kollar upp gamla klipp som ligger uppe på youtube.
Jag hoppas verkligen att jag hinner bestämma mig,
för jag vill som sagt verkligen inte slänga bort en sån chans.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: