Vafan (ett julinlägg)

Är det 1 december IMORRN?!??
Det innebär alltså att julkalendern och december och vinter
börjar på allvar nu. Eller ja, vintern har väl redan smygstartat
med minusgrader och kallt och snöigt och allt, men nu, nu är
det på riktigt. Mina dagar har bara smält ihop, så jag var inte
riktigt beredd på det här måste jag erkänna.
 
Jag ser framför mig hur folk trängs i butikerna nere i stan
för att få ihop julklappar. Har ingen vidare lust att trängas
med dem. Men jag börjar också känna lite julklappsstress.
Alltså, det är kul att köpa julklappar, men inte att trängas
och stressa och inte ha någon aning om vad man ska köpa.
Men folk har varit riktigt duktiga med att önska sig saker
i år, så det ska nog gå bra. Bara jag inte börjar för sent,
så att det blir panik som vanligt. NEJ. Så ska det inte bli.
 
Nej, julstress är inte bra. Det förstör den där mysiga,
varma, clementindoftande julkänslan som är så bra.
Det är dumt. Trots allt, hur klichéaktigt det än är, så
är det viktigaste ändå att man får vara tillsammans.
 
Jag hittade faktiskt en liten krönika, eller vad man nu
ska kalla den, för ett par år sedan. Den handlar om
jul och stress och massa sånt där, och jag tyckte den
var så fin så jag rev ut och sparade den. Har planerat att
lägga ut den här, men har inte hittat rätt tillfälle för att
göra det. Men nu passar det nog bra, en månad innan jul
och allt. Så det ska jag försöka göra, när jag får tid och lust.
 
God en-månad-innan-jul på er!


Kommentarer
Postat av: Lindsay

God-nästan-jul på dig med! ^^

Känner också stressen komma krypande. Vill dessutom köpa mina presenter här. Så måste komma på ett smart sätt att hinna köpa saker på, samtidigt som de inte får väga för mycket på flyget Dx First worlds problems.

Svar: Ojdå, ja, kommer du få plats med allt i resväskan? :s
Emi

2012-12-01 @ 02:03:20
URL: http://amethystjewel.blogg.se/
Postat av: Frullerulle

Sitter också och funderar över årets julklappsinköp... Det är inte kul när man inte har någon aning om vad man ska köpa :P Vi kanske kan gå ner och trängas tillsammans någon dag i veckan? :D

Svar: Jah, det kan vi! :)
Emi

2012-12-01 @ 10:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: