Världen är upp och nedvänd

Det finns folk som mördar andra, det finns folk som våldtar barn, det finns folk som blir slagna av sina egna föräldrar, det finns folk som blir mobbade i skolan för hur dem ser ut, det finns barn som svälter, det finns folk som tröstäter för att de inte mår bra, det finns folk som skär sig själva och ändå, trots allt, så verkar många tro att det är coolt att vara elak.

Hur fan gick det till?
Varför är det coolt att vara elak och mesigt att vara snäll?



Varför måste vi skada varandra?
Varför måste vi mobba varandra?
Varför måste vi prata skit om varandra?

Världen är upp och nedvänd.



Kommentarer
Postat av: Louise

Det har jag frågat mig själv många gånger...



Jätte häftig bild i alla fall :)

2011-03-20 @ 10:01:48
Postat av: Långben

Älskar bilden, fröken konstnär :) Hon påminde mig om kvinnan i "House of D" som jag såg igår... Lite tragisk sådär så att man får lite lagom ont i hjärtat och börjar fundera på hennes liv.



Världen är skum, och männsikor kan vara oförklarigt idiotiska. Ibland känns det som att det bästa vore att slå dom dumma personerna i huvudet med en stekpanna, fast det skulle nog egentligen inte lösa problemet, men det är bara så jag känner.

2011-03-20 @ 21:30:27
Postat av: Emi

Louise: Bra att man inte är den enda som ställt sig den frågan :p Och tack!

2011-03-20 @ 22:21:53
Postat av: Linnea

Tv... och 2½ Men.

Nej men allvar, det är väldigt konstigt faktiskt. Jag skulle föredra om folk var trevliga, även om jag kanske inte är något praktexempel precis xP

Det goda vinner alltid till slut. Så måste det vara :) Men fascinationen för det "mörka" finns alltid där.

2011-03-23 @ 21:14:38
URL: http://meishi.blogg.se/
Postat av: Emi

Linnea: Ah, haha, 2½ kanske inte bidrar till att göra folk snällare iaf. Och jao, tror egentligen alla skulle föredra om folk var trevliga. Jag hoppas det goda vinner, vi säger det :)

2011-04-05 @ 16:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: